1. Osama Laden sudah meninggal dunia ditembak komando Amerika Syarikat (AS).
2. Saya tidak pernah percaya dengan kewujudan “watak” Osama Laden kerana semasa saya berada di Quetta dan Chaman, dua bandar sempadan yang terletak di sempadan Afghanistan/Pakistan. Warlord-warlord Taliban dan pihak Perikatan Utara di situ mengaku tidak pernah tahu dan kenal akan Osama.
3. Mereka sendiri ketawa dengan kewujudan Osama malah di bandar-bandar yang penuh dengan pejuang mujahidin, tidak ada langsung “Demam Osama” macam yang kita lihat di Malaysia.
4. Saya sempat juga bertemu dengan Menteri Petroleum Afghanistan ketika itu, beliau memberitahu
Osama tidak wujud dan memberitahu secara lengkap pelan penjajahan AS di Afghanistan dan beberapa lagi negara Arab. Pelan itu benar-benar terjadi sekarang ini.
5. Antara pelan itu, AS sebenarnya mahu menguasai minyak di Afghanistan.
6. Selepas saya balik Malaysia, negara benar-benar dilanda demam Osama. Rasa lawak pun ada tetapi saya tidak berani nak buat andaian keterlaluan kerana kita sendiri pun tidak tahu Osama ini memang wujud secara individu atau wataknya sahaja yang terzahir.
7. Orang Melayu memang mudah dipusingkan pemikiran mereka, dahulu, kawan-kawan saya menuduh saya ini anti-Islam kerana tidak mahu menyokong Saddam Hussein.
8. Buat apa saya nak sokong Saddam, beratus ribu nyawa Saddam termasuk perempuan dan kanak-kanak dikorbankan dengan penggunaan senjata kimia ke atas penduduk Iran dan Kurdistan.
9. Tup tup!! selepas AS mahu menyerang negaranya, barulah Saddam yang dahulu menjadi sahabat AS tersedar bahawa dia sudah dipermainkan oleh kuasa besar itu dan sejak itu juga mengubah bendera Iraq dengan meletak tulisan Allah dan Muhammad pada bendera negara tersebut.
10.Lepas itu boleh kaitkan kebangkitan Islam dengan Saddam, akhirnya bila tentera Saddam berkecai menyerah diri beramai-ramai pada AS, seorang pun tak berani buka mulut bincangkan isu itu.
11.Kalau kita lihat dari segi teori konspirasi, orang kata Osama ini adalah agen CIA sendiri yang kononnya nama sebenar beliau adalah Tim Osman.
12. Mungkin Osama memang Tim Osman, hanya AS sendiri yang tahu.
13. AS mampu mewujudkan pelbagai watak malah dalam tahun 80an, saya pernah terbaca satu rencana di akbar Mingguan Malaysia mengenai rancangan AS untuk mewujudkan Imam Mahadi palsu.
14. Imam Mahadi palsu ini akan memesongkan umat Islam yang beranggapan bahawa memang dialah penyelamat akhir zaman yang ditunggu, kewujudan Imam Mahadi palsu dendangan AS ini akan dibantu dengan teknologi satelit.
15. Bagaimana satelit itu digunakan, tidaklah saya ingat kerana saya masih masih kecil ketika itu.
16.Mungkin Osama ini wujud secara individu, mungkin dia memang seorang pejuang tetapi dia bukanlah arkitek kepada kemusnahan World Trade Centre di New York pada 11 Sept, itu sudah pasti.
17.Mungkin Osama ini merupakan agen CIA yang menyelinap masuk ke dalam kelompok pejuang Mujahidin sebagaimana Lawrence of Arabia mencampurkan diri ke dalam puak-puak bangsa Arab untuk menghasut mereka menentang kerajaan empayar Turki Ottoman semasa perang dunia pertama dahulu.
18.Saya secara peribadi memang tidak pernah percaya pada watak Osama Laden, kalau ada sesiapa yang mahu membela Osama, silakan…
19.Jika Osama sebenar masih hidup dan memang benar seorang individu, lelaki tersebut sudah pasti membuat celahan dalam keributan sekarang ini bahawa beliau masih bernyawa dan dakwaan menyatakan beliau mati oleh Presiden AS, Obama adalah palsu.
20.AS sudah pasti mengetahui mengenai siapa sebenarnya Osama, lantas tidak berkira-kira lagi untuk membuka kad terakhir empayar tersebut, “OK cukup, rasa-rasa sudah sampai masa untuk kita matikan watakkan Osama. Ekonomi kita pun tengah goyah, kalau dunia tahu kematian Osama, nilai mata wang kita akan naik mendadak selepas jatuh beberapa lama…sudah nak bangkrap negara kita ini”.
21.Memang benar, sebaik sahaja pengumuman kematian Osama, nilai dollar AS mendadak naik. Habis duit kawan-kawan saya yang main forex kerana berita kematian Osama ini.
22.Atau pun mungkin, Osama sebenarnya sudah lama mati sejak beberapa tahun lepas tetapi AS merahsiakan kematiannya untuk kegunaan pada satu masa yang sesuai.
23.Yang anehnya, agensi perisikan Pakistan (ISI) sendiri tidak diberitahu mengenai operasi ini dan mayatnya dibuang ke laut. Jadi sehingga sekarang tidak ada sumber sahih dari pihak kedua atau ketiga, semua sumber mengenai Osama hanya datang dari AS sendiri semata-mata.
24.Sekarang terserah, kematian Osama akan membawa fokus AS ke rantau Asia Tenggara atau pun Venuezela.
(AS sendiri boleh wujudkan peristiwa 9 11, setakat nak wujudkan watak Osama, lagilah kacang)
Tambahan : Osama mungkin wujud cuma wataknya ditokok tambah AS. Bak Kata orang Osama ini dijadikan kambing hitam AS lah. Apa pun, saya berdoa jika beliau wujud, semoga  roh beliau diletakkan bersama orang-orang Mukmin


sumber: http://militaryofmalaysia.net/2011/05/osama-laden-meninggal-dunia/#comment-6829